Signal Iduna – „Nie mamy Cię w zapchanym nosie”

Kategorie projektu:
Projekt graficzny + Skład + DTP + Druk + Key Visual + Kampania + Więcej niż materiały BTL + Case study
Narzędzia:
Zakres prac:
Smycze reklamowe + Skład tekstu + BTL + Case study + Druk cyfrowy + Druk offsetowy + DTP + Dystrybucja + Impozycja + Introligatornia + Kampania + Karty plastikowe + Katalog + Key Visual + Korekta + Książka + Notesy klejone + Plakat + Pomysł + Proces wydawniczy + Produkcja + Sieć sprzedaży/dystrybucji + Skład + Teksty + Ulotka + Ulotki + więcej niż Grafik
Kampania dla Signal Iduna informująca o bezproblemowej wizycie u lekarza w Centrum Medycznym SI.
1. Zadanie
Stworzenie kampanii, która spowodowałaby pozyskanie Klientów nieabonamentowych do własnej lecznicy w centrum Warszawy. Czyli tych, którzy będą w stanie zapłacić z własnej kieszeni za każdorazową wizytę u lekarza. Środki pozyskane od pacjentów „z ulicy” miały umożliwić placówce zbilansowanie działalności.
2. Na początek
Zanim przedstawiliśmy koncept kampanii, dokonaliśmy analizy marketingowej (SWOT). Wnioski z analizy pokazywały jak duża grupa osób stanowi target (grupę docelową), jakie usługi należy promować w pierwszej kolejności, jaki czas byłby idealny do wystartowania z kampanią, jakie są słabe i mocne strony konkurencji i jakie narzędzia powinniśmy wykorzystać.
3. Wnioski
Uznaliśmy, że kampania powinna być osadzona na insight’cie wynikającym z dużego obłożenia konkurencyjnych placówek medycznych w szczytowym sezonie grypowym. Aby dostać się na wizytę do lekarza, pacjenci muszą najpierw bardzo długo dzwonić do Call Center TPA, a później jeszcze dłużej czekać na umówioną wizytę. Zdecydowaną przewagą CM Signal Iduna była niesłychana elastyczność w zapewnieniu dyżurów internistycznych i specjalistycznych. Z racji małego obłożenia pacjentami abonamentowymi, lekarze od ręki przyjmowali pacjentów nieabonamentowych.
4. Realizacja
Nie mamy Cię w zapchanym nosie! Z takim hasłem wystartowała nasza kampania. Kolporterzy lokalnego, darmowego dziennika Metro ubrani w koszulki z motywem kampanii rozdawali inserty – ulotki i karty z termometrem na dotyk. Dodatkowo kampania była wspierana przez eventy odbywające się w centrum Warszawy – Lekarze na ulicach. Nasi „lekarze” i „pielęgniarki” informowali pracujących w okolicy Centrum Medycznego i zachęcali do wizyty w razie potrzeby. Rozdawali praktyczny notes – „Receptę na szybką wizytę u lekarza” z podstawowymi danymi kontaktowymi.
5. Podsumowanie
Kampania wystartowała pod koniec października 2011 roku i trwała dwa tygodnie. Średnia dzienna liczba wejść na stronę www centrum medycznego przed kampanią wynosiła 2885. W okresie kampanii ta liczba nie spadała poniżej 9000 wejść. W krótkim okresie liczba wizyt wzrosła o 20% co pozwoliło na osiągnięcie założonego celu.







