AterStudio – Wielkie czerwone pudełko

Project Description

Kampania własna AterStudio oparta o direct mailing B2B.

1. Zadanie
Zaistnienie AterStudio w świadomości potencjalnych klientów. Umożliwienie spotkania i przedstawienia oferty AterStudio.

2. Na początek
Tworząc koncept mieliśmy na uwadze, że nie chodzi wyłącznie o zakomunikowanie istnienia AterStudio, ale o pozyskanie do współpracy nowych partnerów biznesowych. Najlepszym, a zarazem najbardziej naturalnym narzędziem do osiągnięcia naszego celu był direct mailing, czyli przesyłka kreatywna, której zadaniem jest „otwarcie drzwi” do dalszych działań, już typowo sprzedażowych.

3. Wnioski
Agencji reklamowych na rynku są oczywiście setki. Nie chcieliśmy być kolejną – jak to roboczo nazwaliśmy – agencja owocowo-warzywną. Żeby wyróżnić się z tłumu chcieliśmy stworzyć koncept, który na długo pozostanie w głowach naszych adresatów. Z doświadczenia wiedzieliśmy, że zwykła przesyłka, tylko z nazwy direct mailingowa najczęściej ląduje w koszu pod biurkiem adresata. Dlatego chcieliśmy przygotować coś co nie powieli losu takich przesyłek. I tak powstał nasz koncept…

4. Realizacja
Kto jak nie my? Taki był wstęp do historii, którą chcieliśmy stworzyć w ramach naszego direct mailingu. Zostaliśmy twarzami naszej kampanii. Przesyłka to duże czerwone pudełko z nadrukowanym ogromnym odbiciem linii papilarnych kciuka, które nie mieściło się w żadnym ze śmietników pod biurkiem, a już na recepcji budziło spore zainteresowanie. Wewnątrz, zaraz po jego otwarciu adresat widział dwie duże postaci. Jeden z nas „trzymał” zwinięty plakat A2, a drugi lupę. Po rozwinięciu plakatu, na samym jego środku wydrukowaliśmy odcisk linii papilarnych kciuka, w naturalnym rozmiarze. Wśród linii papilarnych umieściliśmy mały tekst widoczny tylko poprzez załączoną lupę. Dodatkowo w pudełku umieszczona była karta z kodem umożliwiającym wejście na stronę www. Tekst, jak i całe pudełko były teaserem, który miał skłonić adresata do wejścia na przygotowany na potrzeby kampanii landing page. Strona umożliwiała bezpośredni kontakt telefoniczny, mailowy oraz rezerwację terminu spotkania w naszym kalendarzu. Dopełnieniem materiałów wykorzystanych przy kampanii był folder A3 i zestaw cd/cdpack z prezentacją, które po spotkaniu zostawialiśmy „na pamiątkę”.

5. Rezultaty
Kluczem do skuteczności była opracowana i zweryfikowana przez nas baza danych. Dodatkowo tak ustaliliśmy harmonogram wysyłek, żeby uniknąć efektu nagromadzenia. Direct mailing przyniósł zakładane efekty. Dotarliśmy z naszym przekazem do osób decyzyjnych w kwestii współpracy z agencjami. Niejednokrotnie ułatwił umówienie spotkania. Nawet jeżeli nie udało nam się spotkać z potencjalnym klientem (z różnych powodów) to po kontakcie telefonicznym czy mailowym wiemy, że przesyłka była przyjęta z zainteresowaniem. W niektórych firmach pudełko gości na półce do dnia dzisiejszego.

0%
Skuteczność liczona ilością spotkań.
0%
Przewidzieliśmy zachowanie odbiorcy po otrzymaniu przesyłki.
0%
Skuteczność mierzona ilością zleceń na przygotowanie projektów.
0%
Pozytywna reakcja na otrzymaną przesyłkę.